Kraj

Lubię To Agencją Interaktywną Roku, Albedo Agencją Marketingu Zintegrowanego Roku wg "MMP"

Wczoraj na uroczystej gali nagrody otrzymały najlepsze agencje interaktywne i marketingu zintegrowanego, poznaliśmy też zwycięzców konkursu Golden Arrow.

Lubię To Agencją Interaktywną Roku, Albedo Agencją Marketingu Zintegrowanego Roku wg "MMP"
Redakcja “Media & Marketing Polska” po raz siódmy opublikowała Raport Specjalny “Agencje Interaktywne i Agencje Marketingu Zintegrowanego”. W tegorocznej edycji Agencją Interaktywną Roku 2016 została Lubię To – Linked by Isobar. Jak piszemy w raporcie, “Konsekwencja. To słowo klucz, które towarzyszy zespołowi Lubię To – Linked by Isobar, ta agencja otrzymała od nas trzy wyróżnienia w kategorii social media, w ub.r. tytuł Transformacji, w tym zostaje tą najważniejszą – Agencją Interaktywną Roku. Pomimo zmian kierownictwa w Lubię To nie osłabła jej ambicja i bardzo dobre wyniki w nowym biznesie […]”. 

W części poświęconej agencjom interaktywnym “MMP” przyznało też sześć wyróżnień. Tytuł “Partnera na lata” otrzymała agencja GoldenSubmarine, a Deloitte Digital – “Więcej niż agencja”. Wyróżnienie za kreację otrzymał Gong. Tytuł “Najlepszego towaru eksportowego” powędrował do Interactive Solutions. “Ulubieńcem klientów” została agencja Zjednoczenie, a wyróżnienie w kategorii social media otrzymała agencja WebTalk.

W części poświęconej agencjom marketingu zintegrowanego redakcja “MMP” tytułem Agencji Marketingu Zintegrowanego Roku uhonorowała Albedo Marketing. Zauważyliśmy zarówno świetne wyniki biznesowe tej firmy ,jak i umiejętność długofalowego kształtowania relacji z klientami. Wyróżnienie pd tytułem “Pełna integracja” przypadło agencji Plej. 

W tegorocznym raporcie specjalnym “Agencje Interaktywne i Agencje Marketingu Zintegrowanego” prezentujemy portrety 67 podmiotów wraz z badaniami satysfakcji klientów przeprowadzonymi przez firmę Millward Brown. Nagrody i wyróżnienia zostały przyznane przez redakcję na podstawie opublikowanych badań, danych nadesłanych przez agencje oraz naszej wiedzy o ich biznesie, którą gromadzimy, przygotowując magazyn “Media & Marketing Polska” oraz serwis MMP24.

Badanie satysfakcji klientów zostało przeprowadzone metodą CATI w dniach 10.02-18.03.2016 r. Próbę wyjściową do badania stanowiło połączenie list klientów wypełnianych przez agencje i przekazanych “MMP”. Lista ta każdego roku jest aktualizowana. W tym roku próba wyjściowa wyniosła 4389 osób, a wywiady udało się zrealizować z 1071 osobami.

Po raz pierwszy gali towarzyszyła uroczystość wręczenia nagród agencjom eventowym, które uhonorowaliśmy w ub.r. w specjalnym raporcie. Przypomnijmy, że Agencją Eventową Roku została Allegro, a wyróżnienie przypadło agencji Endorfina Events. Wybory te są  wynikiem analizy badań Millward Brown, danych przesłanych przez agencje oraz wiedzy redakcji na temat biznesu poszczególnych graczy. 

Podczas gali odbyła się także uroczystość rozdania nagród w konkursie Golden Arrow. W kategorii Wysyłka bezpośrednia BtoB agencja United Partners otrzymała statuetkę za pracę “Casanova w Starej Hawanie”. Najlepszym programem  lojalnościowym  BtoC okazał się IKEA Family przygotowany przez Loyalty Point. W kategorii Promocja sprzedaży BtoC triumfowała praca Leo Burnett dla  Vision Express “Wielkie Badanie Wzroku”. Projekt  H&M Loves Music Warsaw agencji Endorfina Events dostał Golden Arrow w kategorii Experiential marketing – event marketing, a w kategorii Experiential marketing – field marketing Loyalty Point, Mediacom, BBDO Warszawa triumfowały z pracą dla  Mars Polska “Przesyłka do łapek własnych”. Polymus za pracę “wyrzucone.pl” dostał statuetkę w kategorii  Experiential marketing – pozostałe formy. “The Division News” dla Ubisoft to praca Mindshare Polska nagrodzona Golden Arrow jako Digital marketing – kampania internetowa. W kategorii Digital marketing – social media agencja  VML Poland wygrała statuetkę za projekt “Są lepsze sposoby na zdobycie 6GB” dla Orange Polska.  Mobiem i Vizeum Polska nagrodzono za pracę The Walking Dead! dla Fox Networks (kategoria Digital marketing – marketing mobilny). Z kolei  AdCookie i VR Global dostały statuetkę za  “Innowacyjny marketing nieruchomości” dla Domar Development w kategorii Digital marketing – innowacja internetowa, Praca VML Poland dla  Ministerstwo Zdrowia “Jak działa zdrowy człowiek” otrzymała nagrodę w kategorii Digital marketing – wideo. Z kolei w kategorii Kampania zintegrowana BtoC triumfowali “Młodzi Bogowie” dla Prudentiala przygotowani przez BBDO Warszawa i Starcom. Projekt Podwórko Nivea autorstwa Lubię To – Linked by Isobar i MEC otrzymał Golden Arrow w kategorii CSR. Dentsu Aegis Network Polska, Isobar Polska, Posterscope Polska w kategorii Non profit uhonorowano za projekt “Znani Zaginieni”  dla Fundacji Itaka. W kategorii Design IQ Marketing dostała statuetkę za projekt “Ostoya Vodka. Odetchnij”.  Agencja Plej wygrała w kategorii Open z pracą H&M Sport WF-Reaktywacja.

W konkursie przyznano  także 34 wyróżnienia. Jury w tym roku pracowało pod przewodnictwem Dariusza Maciołka, dyrektora marketingu PGE Polska Grupa Energetyczna SA. Konkurs organizowany jest pod egidą “Media & Marketing Polska” we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Marketingu SMB.