Sieci domów mediowych MediaCom, Initiative, ZenithOptimedia oraz OMD zostały zaproszone do przetargu na obsługę budżetu mediowego koncernu Carlsberg na dziewięciu rynkach europejskich: w Polsce, Danii, Norwegii, Szwecji, Finlandii, Niemczech, Włoszech, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii. W Polsce obok Initiative Warszawa, który współpracuje z Carlsbergiem od dwóch lat, i MediaComu udział w przetargu wezmą Media Direction OMD oraz Zenith Media. Wartość budżetu, o który starać się będą agencje, wynosi 60 milionów euro. Brief przetargowy trafi do sieci prawdopodobnie w styczniu przyszłego roku, a decyzja zapadnie do końca drugiego kwartału 2005 r. Do momentu wybrania jednej sieci współpraca z dotychczasowymi agencjami na lokalnych rynkach będzie przebiegać bez zmian. – Prezentacja sieci odbędzie się centralnie, ale każda z nich będzie musiała przedstawić w swojej ofercie także konkretne aspekty działań na poszczególnych rynkach. Wcześniej zapoznają się z nimi lokalni media managerowie lub wyznaczone do tego osoby z działów marketingu. Nie wiadomo jeszcze, kiedy odbędą się prezentacje na poziomie centralnym – powiedział Arkadiusz Chłopecki, media manager i brand manager marki Piast w grupie Carlsberg Polska. Rozpisanie przetargu zostało poprzedzone audytem współpracy Carlsberga z domami mediowymi na lokalnych rynkach. Audyt wykonała firma McKinsey & Company. – Przetarg ma pomóc nam zoptymalizować serwis mediowy i poprawić konkurencyjność naszego buyingu na wszystkich rynkach – powiedział Alex Myers, wiceprezes ds. marketingu i innowacji w firmie Carlsberg. Prawie na każdym z rynków, na których prowadzony będzie przetarg, Carlsberg współpracuje z innym domem mediowym. Jedynie w Polsce i w Szwecji jest to ta sama sieć – Initiative. W Polsce wartość budżetu mediowego grupy Carlsberg Okocim SA szacowana jest na ponad 20 mln zł netto. (“BrandRepublic”, PR)