Przetargi

Initiative, MediaCom, Media Direction OMD i Zenith walczą o budżet Carlsberga

Sieci domów mediowych MediaCom, Initiative, ZenithOptimedia oraz OMD zostały zaproszone do przetargu na obsługę budżetu mediowego koncernu Carlsberg na dziewięciu...

Sieci domów mediowych MediaCom, Initiative, ZenithOptimedia oraz OMD zostały zaproszone do przetargu na obsługę budżetu mediowego koncernu Carlsberg na dziewięciu rynkach europejskich: w Polsce, Danii, Norwegii, Szwecji, Finlandii, Niemczech, Włoszech, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii. W Polsce obok Initiative Warszawa, który współpracuje z Carlsbergiem od dwóch lat, i MediaComu udział w przetargu wezmą Media Direction OMD oraz Zenith Media. Wartość budżetu, o który starać się będą agencje, wynosi 60 milionów euro. Brief przetargowy trafi do sieci prawdopodobnie w styczniu przyszłego roku, a decyzja zapadnie do końca drugiego kwartału 2005 r. Do momentu wybrania jednej sieci współpraca z dotychczasowymi agencjami na lokalnych rynkach będzie przebiegać bez zmian. – Prezentacja sieci odbędzie się centralnie, ale każda z nich będzie musiała przedstawić w swojej ofercie także konkretne aspekty działań na poszczególnych rynkach. Wcześniej zapoznają się z nimi lokalni media managerowie lub wyznaczone do tego osoby z działów marketingu. Nie wiadomo jeszcze, kiedy odbędą się prezentacje na poziomie centralnym – powiedział Arkadiusz Chłopecki, media manager i brand manager marki Piast w grupie Carlsberg Polska. Rozpisanie przetargu zostało poprzedzone audytem współpracy Carlsberga z domami mediowymi na lokalnych rynkach. Audyt wykonała firma McKinsey & Company. – Przetarg ma pomóc nam zoptymalizować serwis mediowy i poprawić konkurencyjność naszego buyingu na wszystkich rynkach – powiedział Alex Myers, wiceprezes ds. marketingu i innowacji w firmie Carlsberg. Prawie na każdym z rynków, na których prowadzony będzie przetarg, Carlsberg współpracuje z innym domem mediowym. Jedynie w Polsce i w Szwecji jest to ta sama sieć – Initiative. W Polsce wartość budżetu mediowego grupy Carlsberg Okocim SA szacowana jest na ponad 20 mln zł netto. (“BrandRepublic”, PR)