Zagranica

Nike rozczarowuje analityków

Rezultaty Nike w kwartale zakończonym 31 maja br. rozczarowały analityków, choć przychody globalne wzrosły o 6 proc.

 

Obserwatorów najbardziej niepokoi spadek zysku o 2 proc. oraz stagnacja sprzedaży w Ameryce Północnej, gdzie Nike musi walczyć o przetrwanie z Adidasem i Under Armour.

Zysk Nike w omawianym kwartale wyniósł 846 mln dol., w porównaniu z 865 mln dol. z analogicznego okresu roku poprzedzającego. Przychody globalne wyniosły 8,24 mld dol. w porównaniu z 7,78 mld dol. rok wcześniej. Przychody producenta na kluczowym dla tego segmentu rynku amerykańskim wzrosły tylko o 0,1 proc. do poziomu 3,74 mld dol.

Nike kontynuuje zwiększanie nakładów na sponsoring – głównie piłki nożnej i koszykówki. W omawianym okresie nakłady w tym obszarze zwiększono o 6,6 proc. do poziomu 873 mln dol.

 

 

 

(WSJ)