Zagranica

"BFG" rozczarowuje w USA

Frekwencja w Dzień Niepodległości dopisała, ale rozczarował nowy film Spielberga.

W poprzedni weekend odbyły się trzy głośne kinowe premiery w Stanach, które miały ściągnąć większą widownię w związku z obchodami Święta Niepodległości. Spośród pewniaków analityków najbardziej rozczarował nowy film Stevena Spielberga na podstawie książki Roalda Dahla – “BFG”. Okazuje się, że to nie pierwszy film Spielberga, na którym frekwencja zawodzi krytyków.
W 2011 r. “Przygody Tintina”, które kosztowały 135 mln dol., zarobiły w USA 77,6 mln dol. Poza Ameryką obraz zebrał blisko 300 mln dol. Poprzedni film Spielberga, “Most szpiegów”, zarobił za oceanem 72,3 mln, ale kosztował tylko 40 mln dol.
Pocieszeniem dla wytwórni Disneya jest frekwencja na filmie “Gdzie jest Dory?”. Komputerowa animacja po raz trzeci znalazła się na czele amerykańskiego box office. Podczas minionego weekendu na jej konto wpłynęło 41,9 mln dol. po 43-proc. spadku frekwencji. W sumie “Gdzie jest Dory?” w Stanach zarobiła już 372,3 mln dol. i awansowała do pierwszej piątki najbardziej kasowych animacji komputerowych w historii.
Produkcja wytwórni Disneya w ciągu trzech pierwszych dni wyświetlania zarobiła w amerykańskich kinach 19,6 mln dol. (produkcja kosztowała 140 mln dol.). “BFG: Bardzo Fajny Gigant” wywalczył dopiero czwartą pozycję, przegrywając m.in. z filmem “Noc oczyszczenie: Czas wyboru”, którego budżet sięgnął jedynie 10 mln dol.
Na drugiej pozycji sklasyfikowany został “Tarzan: Legenda”. Analitycy rynku filmowego spodziewali się dużej finansowej klapy. Tymczasem w czasie premierowego weekendu ekranizacja powieści Edgara Rice’a Burroughsa zgromadziła w amerykańskich kinach 38,1 mln dol. (produkcja kosztowała 180 mln dol.). “Noc oczyszczenia: Czas wyboru” to inwestycja, która która kosztowała jedynie 10 mln dol., a podczas premierowego weekendu zgromadziła 30,9 mln dol. (trzecia pozycja w tym tygodniu). Rezultat na poziomie otwarć dwóch poprzednich części filmu (2013/2014), które w sumie zarobiły w Stanach odpowiednio 64,5 mln i 72 mln dol.
Pierwszą piątkę zamyka “Dzień Niepodległości: Odrodzenie” – w czasie drugiego weekendu wyświetlania na jej konto wpłynęło 16,5 mln dol.

(WP)