Kraj

Unilever przejmuje One Dollar Shave Club

Najbardziej znany klub oferujący produkty do golenia na zasadach subskrypcji zmienia właściciela.

Unilever przejmuje One Dollar Shave Club. To najbardziej znany klub oferujący produkty do golenia na zasadach subskrypcji i prekursor nowego trendu. One Dollar Shave Club to amerykańska spółka, która  obsługuje obecnie 3,2 mln konsumentów otrzymujących do skrzynek produkty do golenia, przychody firmy w w 2015 r. wyniosły 152 mln dol. Firma działa od 2012 r. 

One Dollar Shave Club zyskał konsumentów dzięki wygodnej formie dostarczania produktów i cenom ostrzy do golenia, znacznie niższych niż produkty lidera rynkowego – Gillette (P&G) – stwarzając dla niego w USA spore zagrożenie.  Dopiero w ub.r. pojawił się Gillette Shave Club, działający w modelu subskrypcji, który pozwala oszczędzić na ostrzach do maszynek Gillette w stosunku do cen w sklepach detalicznych. 

Sumy transakcji nie podano, ale wycena spółki One Dollar Shave Club z ub.r. była szacowana na 615 mln dol. Według informacji “The Wall Street Journal” kwota transakcji jest bliska 1 mld dol. Dotychczasowy charyzmatyczny CEO One Dollar Shave Club Michael Dubin pozostanie na swoim stanowisku, a firma ma zachować autonomię w ramach Unilevera.