M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Tymbark zmniejszył wydatki na reklamę soków i napojów w pierwszym półroczu

Katarzyna Woźniak | 3 sierpnia 2016, 06:00

Liderem pozostaje Maspex, choć wydał mniej na reklamę niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Według danych Kantar Media firma Maspex, która ma w portfolio takie marki jak Tymbark i Kubuś, pozostaje liderem pod względem wysokości wydatków reklamowych w kategorii soki i nektary, choć w tym roku w pierwszym półroczu wydała wyraźnie mniej niż w latach ubiegłych. W pierwszym półroczu 2014 r. na reklamę soków i nektarów Maspex wydał 23,773 mln zł, w 2015 r. - 26,29 mln zł, a w pierwszym półroczu bieżącego roku - 18,747 mln zł.
Na drugim miejscu pod względem wielkości wydatków reklamowych uplasował się Hortex. W tym półroczu wydał więcej niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym, bo 8,944 mln zł wobec 6,796 mln zł. W pierwszym półroczu 2014 r. Hortex wydał na reklamę 10,95 mln zł, czyli o ponad połowę mniej niż główny konkurent - Maspex.
W pierwszym półroczu br. reklamową obecność zaznaczyła również firma Zbyszko Company z wydatkami na promocję nowej kategorii soków, której ambasadorką została Marta Żmuda-Trzebiatowska (MMP24 z 13 kwietnia). W pierwszych półroczach 2014 i 2015 r. Zbyszko nie reklamował się, w pierwszym półroczu tego roku wydał na reklamę 8,3 mln zł.
Na przedostatnim miejscu w zestawieniu Kantar Media znalazła się firma Hoop Polska z wydatkami 3,62 mln zł w porównaniu z latami 2015 i 2014 odpowiednio: 2,65 mln zł i 2,25 mln zł. Zestawienie zamyka Herbapol Lublin z wydatkami w pierwszym półroczu br. na poziomie 3,2 mln zł, a w 2015 r. - 5,2 mln zł i 4,4 mln zł w 2014 r.   

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,