Kraj

Nielsen: w lipcu najwięcej na reklamach zarobił Polsat, liderem hojności nadal Aflofarm

Największe wpływy reklamowe brutto odnotował w lipcu Polsat - 217,33 mln zł.

Jak poinformowało biuro prasowe Nielsena, w lipcu największe wpływy reklamowe brutto (bez rabatów) odnotował Polsat – 217,33 mln zł. To o przeszło 35 mln więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Na drugim miejscu pod względem wpływów uplasował się TVN – 117,67 mln zł (niecałe 200 tys. zł mniej niż rok wcześniej), na trzecim TVP1 – 70,68 mln zł (przeszło 6 mln mniej niż rok wcześniej), a na czwartym TVP2 – 47,23 mln zł (2 mln mniej niż rok wcześniej). Łącznie dwie główne anteny TVP odnotowały w lipcu wpływy w wysokości niemal identycznej jak TVN – 117,7 mln zł, jednak mniej niż przed rokiem (126,2 mln).
Rekord pod względem wysokości wydatków reklamowych w lipcu ponownie pobił Aflofarm, wydając 113,5 mln zł brutto, czyli o prawie 55 mln zł więcej niż w lipcu 2015. Na kolejnych pozycjach znalazły się: Procter & Gamble – 49,88 mln zł (niecałe 7 mln mniej niż rok wcześniej), oraz T-Mobile – 44,56 mln zł (przeszło dwukrotnie więcej niż rok wcześniej). Kolejne miejsca należą do: PepsiCo (27,6 mln zł w lipcu br. vs. 39,81 w lipcu 2015), Lidl (30,13 mln zł w lipcu br. vs. 22,8 w lipcu 2015), Unilever (30,1 vs. 30,5 mln zł w lipcu roku ubiegłego) oraz Kompania Piwowarska (29,2 mln zł vs. 26,4 mln zł w lipcu ub.r.).
W sumie stacje wyemitowały w lipcu ponad 2,2 mln spotów.