Zagranica

Disney będzie adaptować strategię “Pokémon Go"

Po bardzo rozczarowujących rocznych wynikach sprzedaży linii Playmation przedstawiciele Walt Disney oświadczyli, że nowa strategia marketingowa tego produktu będzie odwzorowywać posunięcia przebojowego "Pokemon Go"

Launch Playmation w październiku ub.r. był bardzo spektakularny – producent zapowiadał wręcz rewolucję w obszarze gier online, które będą mogły być doładowywane za pomocą chmur. Nakłady na rozwój nowej linii były potężne – Disney zdecydowaną większość wsparcia technologicznego wykonał in-house. 

Linia Marvel opierała się na wykorzystaniu najbardziej popularnych postaci Disneya, jak Iron Man czy Hulk. Tymczasem teraz – niecały rok od momentu launchu – produkty z serii Marvel Playmation można kupić na Amazon.com za 23 dol. Pierwotna cena wynosiła 120 dol.

Te rezultaty są tak rozczarowujące, że według analityków Disney zapewne wstrzyma zapowiadany na 2017 r. launch linii Star Wars Playmation.

Według nieoficjalnych informacji Disney, obserwując spektakularny sukces “Pokemon Go”, rozpoczął intensywne prace nad skopiowaniem japońskich wzorców użycia technologii augmented reality (AR), w nowej wersji Star Wars Playmation. Aczkolwiek nie wiadomo – a raczej jest to wątpliwe – że nazwa tej linii będzie kontynuowana.

(WSJ)