Kraj

UPC poprawia wyniki

Największemu operatorowi kablowemu udało się powiększyć bazę klientów we wszystkich segmentach biznesu.

UPC Polska, należący do amerykańskiego koncernu Liberty Global największy w Polsce operator sieci kablowej, w II kwartale br. poprawił swoje wyniki biznesowe we wszystkich segmentach. Na koniec czerwca br. z usługi dostępu do internetu korzystało 1,078 mln abonentów, o 13,3 tys. więcej niż na koniec marca br. Z usług telewizyjnych (cyfrowych) korzystało 979,8 tys. abonentów, o 9,8 tys. więcej niż na koniec I kw., natomiast liczba odbiorców telewizji analogowej (starego typu) zmalała o 7,8 tys. – z 232,1 do 224,3 tys. Z telefonii od UPC korzystało zaś na koniec czerwca 618,5 tys. abonentów, o 13,5 tys. więcej niż w marcu.

Na koniec czerwca zasięg sieci UPC wynosił 3 059 300 gospodarstw domowych. Pod koniec czerwca br. Liberty Global ogłosiła, że w ciągu 5 lat zainwestuje w Polsce 4 mld zł w rozwój infrastruktury szerokopasmowej, w wyniku czego zasięg sieci UPC Polska ma się podwoić do 6 mln gospodarstw domowych.