Zagranica

Otwarcie igrzysk w NBC: reklam mniej, ale rozżalonych przybyło

Według analiz Kantar Media podczas transmisji NBC z otwarcia igrzysk w Rio reklam było o 19 proc. mniej niż podczas analogicznej transmisji otwarcia igrzysk w Londynie. Jednak cztery lata temu social media nie cieszyły się jeszcze taką popularnością...

Według analiz Kantar Media trwającą ok. 250 minut transmisję ceremonii otwarcia IO w Londynie w 2012 r. stacja NBC przerywała 72 spotami, co oznaczało, że widzowie łącznie obejrzeli wówczas 41 minut i 30 sekund reklam.

W tym roku długość transmisji ceremonii otwarcia w Rio była identyczna, ale NBC wyemitowała tylko 54 spoty o łącznej długości 33 minut i 45 sekund. Według Kantara było to o 19 proc. mniej czasu reklamowego niż cztery lata temu.

Tymczasem analiza 81 tys. komentarzy w social mediach wykazuje, że 11 proc. widzów wręcz było zmuszone przez NBC do oglądania w większej części bloków reklamowych niż oglądania rzeczywistego czasu ceremonii otwarcia.

Zdaniem analityków mamy tu do czynienia z nałożeniem się dwóch czynników wynikających z rozwoju social i cyfrowych mediów: pierwszy – standardowy “hejt”, gdzie pierwszeństwo ma zawsze bezrefleksyjna krytyka, a drugi to coraz większa dostępność kanałów typu pay per view, gdzie liczba reklam jest ograniczana bądź nie ma ich w ogóle. W drugim przypadku jest to przykład impulsu wskazującego na drogę, którą przebyły media cyfrowe przez ostatnie cztery lata, zmieniając radykalnie konsumenckie nawyki.

(WSJ)