Agencja MPG Media Contacts należąca do grupy MPG będzie się zajmować działaniami typu direct response advertising, które dotychczas leżały w gestii firmy MPG Direct. Jest to związane z globalną decyzją sieci MPG o połączeniu dywizji MPG Direct i Media Contacts. Marka MPG Direct będzie stopniowo wycofywana z rynków, na których działała: USA, Wielkiej Brytanii, Francji, Portugalii i Argentyny. – MPG nieustannie szuka sposobów lepszego obsługiwania klientów – tłumaczy tę decyzję Fernandes Rodes, global chief executive w MPG. – Coraz więcej zadań wykonywanych przez MPG Direct opiera się o internet, a z drugiej strony coraz więcej klientów Media Contacts prowadzi kampanie z wykorzystaniem mediów, w których response może być mierzony. W Polsce nie była ona w żaden szczególny sposób promowana, pomimo iż obsługiwała niektórych klientów. Wraz z informacją o decyzji połączenia MPG Direct i Media Contacts grupa Havas, do której należy sieć MPG, poinformowała o tym, że szuka partnera do współpracy w zakresie buyingu mediów, który będzie współpracował z siecią domów mediowych Media Planning. Rozmowy na ten temat miały być prowadzone z grupami Aegis, Omnicom oraz Interpublic, chociaż ta ostatnia zaprzeczyła temu, by trwały jakieś prace na stworzeniem joint venture z Havasem. (“BrandRepublic”, PR)