Kraj

PZU wciąż bez szefa marketingu, za to z kolejnym przetargiem

Spółka wciąż nie wybrała następcy Adama Buraka, za to rozpoczęła procedurę wyboru agencji full service.

Grupa PZU, największa w kraju firma ubezpieczeniowa, nadal nie wybrała nowego dyrektora marketingu. Przypomnijmy, że poprzedni – Adam Burak – który od połowy marca br. kierował biurem marketingu PZU, po 3,5 miesiącach przeszedł na analogiczne stanowisko w koncernie paliwowym – Grupie Lotos.

PZU prowadzi jednak przetargi marketingowe – spółka rozpoczęła właśnie kolejny – na wybór agencji reklamowej full service. O planach tego przetargu pisaliśmy w MMP24.pl 12 kwietnia br. Nie udało nam się ustalić, czy dotychczasowa agencja wiodąca PZU, czyli DDB & Tribal, została do niego zaproszona. Biuro prasowe spółki przekazało nam, że na obecnym etapie firma nie udziela bliższych informacji.

Przypomnijmy, że PZU prowadzi równolegle jeszcze trzy inne przetargi – na wybór domu mediowego (dotychczasowym jest SMG Starlink), na wybór agencji digital (w tym zakresie dla PZU pracowały dotychczas K2 i VML Poland) oraz na wybór agencji eventowych.

Grupa PZU jest największym w kraju ubezpieczycielem. W ubezpieczeniach majątkowych jej udział w rynku wynosi blisko 36,5 proc., w ubezpieczeniach życiowych zaś blisko 29,3 proc. (liczone przypisem składki brutto; dane za 2015 r.), ubezpiecza ok. 16 mln Polaków. Jest kontrolowana przez Skarb Państwa, który posiada blisko 34,2 proc. akcji. PZU jest także właścicielem towarzystwa ubezpieczeniowego Link4 (1,7 proc. rynku ubezpieczeń majątkowych) oraz pakietu 29,22 proc. akcji Alior Banku, który to przejmuje właśnie za 1,53 mld zł znaczące aktywa banku BPH (bankowość detaliczną, dla małych i średnich firm oraz biznes korporacyjny). W ub.r. PZU miało 2,3 mld zł zysku netto.