Kraj

Michelin edukuje o ciśnieniu

Rozpoczyna się 11. edycja kampanii edukacyjnej producenta opon.

Michelin edukuje o ciśnieniu
W sierpniu firma Michelin rozpoczęła 11. edycję kampanii edukacyjnej “Ciśnienie pod kontrolą”, która ma przypominać kierowcom o konieczności utrzymywania prawidłowego ciśnienia w oponach. W tym roku po raz pierwszy jest ona w całości prowadzona w sieci.
Akcja organizowana jest w Polsce od 2005 r. Dotychczas najważniejszym elementem edukacji kierowców były pomiary ciśnienia prowadzone corocznie jesienią na popularnych stacjach benzynowych lub w punktach serwisowania pojazdów. Oprócz zwrócenia uwagi na kwestię niedopompowanych opon kierowcom udzielano informacji na temat tego, jak i kiedy najlepiej kontrolować ciśnienie i dbać o jego prawidłowy poziom.
W tym roku akcja odbywa się pod hasłem “Zostawiaj dobre ślady!” i w ten sposób zwraca uwagę na problem nierównomiernego zużycia bieżnika w przypadku jazdy na oponach z nieprawidłowym ciśnieniem. Większość działań edukacyjnych prowadzona jest za pośrednictwem specjalnej strony internetowej. Oprócz uruchomienia sekcji z poradami Michelin zorganizuje tam również konkursy – jeden w formie quizu sprawdzającego wiedzę na temat kontroli ciśnienia i bezpieczeństwa na drodze, drugi zaś z wykorzystaniem platformy Instagram. Dodatkowo firma nawiązała współpracę z influencerami instagramowymi przy wykorzystaniu platformy indaHash. W kolejnych etapach do współpracy zaproszeni zostaną popularni blogerzy motoryzacyjni i podróżniczy, aby z przekazem edukacyjnym dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Na stronie przy udziale internautów tworzona jest mapa kompresorów, gdzie każdy zainteresowany może wskazać lokalizację sprawnego urządzenia, z którego ostatnio korzystał.
Całość działań wspiera rozległa kampania reklamowa w Google Display Network, w Facebooku oraz w Instagramie. Przekaz ma dotrzeć do kierowców w wieku 20-55 lat.
Akcja potrwa do końca września 2016 r. Za przygotowanie tegorocznej koncepcji kampanii, strony internetowej, kreacji reklamowych oraz działania na Instagramie odpowiada agencja McCann & MRM, działania PR oraz współpracę z blogerami nadzoruje agencja Weber Shandwick, która również koordynuje całą kampanię, zakup mediów i prowadzenie kampanii reklamowej leży zaś po stronie Reprise Media.