Kraj

Dzięki Euro 2016 wpływy reklamowe Polsatu urosły znacznie więcej niż rynek

Inwestycja w prawa telewizyjne opłaciła się nadawcy.

Przychody reklamowe i ze sponsoringu Telewizji Polsat wzrosły w II kwartale br. o 8,8 proc. (do 306 mln zł), porównując do analogicznego kwartału ub.r. Tymczasem rynek reklamy telewizyjnej, według estymacji domu mediowego SMG Starlink, urósł w tym czasie zaledwie o 0,5 proc. (do 1,119 mld zł), także porównując rok do roku.

To w głównej mierze zasługa piłkarskich Mistrzostw Europy UEFA Euro 2016 rozgrywanych od 10 czerwca do 10 lipca br. we Francji. Telewizja Polsat była właścicielem praw do ich transmisji (uruchomiła w tym celu dwa odrębne kanały), udzieliła też odpłatnie sublicencji Telewizji Polskiej (TVP).

Także dzięki Euro główny kanał Polsat miał w minionym kwartale sporą przewagę w oglądalności nad konkurencyjnymi kanałami (Polsat pokazał w sumie 24 z 51 wszystkich meczów turnieju na otwartej antenie). Jego SHR wyniósł w tym czasie 13,8 proc., podczas gdy główna antena TVN miała 12,7 proc., TVP1 7,3 proc., zaś TVP2 7,1 proc. (źródło: NAM, wszyscy w wieku 16-49 lat, cała doba). Także kanały tematyczne Polsatu notowały wyższą widownię (11,7 proc. SHR) niż konkurencyjne grupy: TVN (10,1 proc.) i TVP (7,3 proc.).

Po całym pierwszym półroczu przychody reklamowe Telewizji Polsat wyniosły 535 mln zł i były o 6,8 proc. wyższe niż w I połowie ub.r. Według szacunków Starlinka rynek reklamy TV w I połowie roku wzrósł o 1,4 proc. (do 2,02 mld zł), także porównując do I półrocza ub.r.