Zagranica

Lidl najszybciej rozwijającą się siecią na Wyspach

W okresie trzech miesięcy do 14 sierpnia sprzedaż Lidla na Wyspach wzrosła o 12,2 proc.

Lidlowi na razie nie zaszkodził Brexit. Według danych jest najszybciej rozwijającą się siecią na Wyspach – w okresie trzech miesięcy do 14 sierpnia sprzedaż Lidla na Wyspach wzrosła o 12,2 proc. Sprzedaż marek własnych Lidla w podanym okresie wzrosła o 9 proc.
Dla porównania: sprzedaż w dyskontach Aldi w analogicznym okresie wzrosła o 10,4 proc., podczas gdy Tesco, Sainsbury i Morrison zanotowały spadki odpowiednio o 0,4 proc., 0,6 proc. i 1,8 proc. Asda zachowała swoją pozycję i zanotowała spadki sprzedaży o 5,5 proc. W ostatnich dniach sieć miała najgorszy kwartalny wynik wydajności w historii; Asda (zależna od Walmartu) zanotowała spadek o 7,5 proc. w II kwartale w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim.
Według danych 37,7 proc. spośród produktów zakupionych w omawianym okresie stanowiły te w promocji w porównaniu do 40 proc. rok temu. Wraz z nadejściem cieplejszych dni o 23 proc. zwiększyła się sprzedaż lodów, podczas gdy sprzedaż napojów chłodzonych spadła o 10 proc.
Analitycy Nielsena podkreślali, że na niezłe wyniki sprzedaży sieci wpłynęła olimpiada w Rio, która tymczasowo zrównoważyła skutki Brexitu. 

(This is Money)