Kraj

WebService adaptuje serwisy Kubusia i Purmo za granicą

Agencja interaktywna WebService na zlecenie Maspex Wadowice przygotowała adaptację serwisów internetowych marki soków Kubuś w sześciu krajach Europy Środkowej i...

Agencja interaktywna WebService na zlecenie Maspex Wadowice przygotowała adaptację serwisów internetowych marki soków Kubuś w sześciu krajach Europy Środkowej i Wschodniej (Czechy, Litwa, Rosja, Rumunia, Słowacja i Węgry – Maspex eksportuje tam swoje soki, a Kubuś sprzedawany jest np. pod nazwami: Tedi, Kubík, Kubu). Agencji zlecono zlokalizowanie portalu, skoordynowanie pracy tłumaczy oraz nagranie lokalnych lektorów. Przedstawiciele WebService twierdzą, że projekt Kubusia jest przykładem europejskiej strategii marketingowej z jej lokalnymi adaptacjami, co uwidacznia się w zrealizowanych projektach (jako przykład proponują porównanie polskiego serwisu kubus.pl oraz jego węgierskiego odpowiednika kubu.hu). Drugim klientem, dla którego w ostatnim czasie WebService realizuje zagraniczny projekt, jest firma Rettig Heating, producent grzejników znanych w wielu krajach (również u nas) pod marką Purmo. WebService realizuje kompleksowy portal obejmujący swoim zasięgiem 15 krajów europejskich – obecnie realizowane są projekty dla Anglii, Rosji, Rumunii, Węgier i krajów skandynawskich. Jego zadaniem ma być centralne zarządzanie treścią w wielojęzycznym portalu oraz koordynowanie rozwoju narzędzi e-biznesu producenta w poszczególnych krajach. WebService powstał w 1996 r., większościowym udziałowcem jest firma Solidex SA (ma 80 proc., pozostałe 20 proc. należy do osób prywatnych), do tej pory agencja (która zajmuje się również dostarczaniem technologii i doradztwem) zrealizowała ponad 300 projektów, jako swoich kluczowych klientów wymienia: AIG PTE, Amplico Life, Citibank Handlowy, Grupę Żywiec, grupę Maspex, McDonald’sa, Michelin, Microsoft, Multibank, Panasonic, Pekao SA, PTC/Era, Rettig Heating, Unilever i Tchibo. (MB)