Kraj

Mediacap trochę lepiej

Po słabszych pierwszych trzech miesiącach w drugim kwartale grupa marketingowa poprawiła wyniki.

Grupa marketingowa Mediacap, do której należy 75 proc. akcji agencji reklamowej Scholz & Friends Warszawa (pozostałe 25 proc. należy do międzynarodowego holdingu reklamowego WPP), 100 proc. udziałów firmy interaktywnej The Digitals i 60 proc. spółki badawczej IQS oraz marka EMLab, pod którą prowadzi działalność eventową, po słabszych pierwszych trzech miesiącach w drugim kwartale nieco poprawiła wyniki.

W II kw. br. Mediacap uzyskał 16,8 mln zł przychodów, o 7,6 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2015 r. W I kwartale br. przychody wyniosły 11,9 mln zł i były o 11,8 proc. niższe niż rok wcześniej.

EBITDA spółki w II kw. br. wyniosła 2,3 mln zł i była o 46,9 proc. wyższa. W I kw. br. wyniosła ona 1 mln zł (spadek o 26,7 proc. r./r.).

Zysk netto grupy w II kw. br. wyniósł 1,7 mln zł i był o 46,1 proc. wyższy niż rok temu. Zysk w I kw. br. wyniósł 0,5 mln zł i był o 39 proc. niższy niż rok wcześniej.

W rezultacie po pierwszym półroczu grupa Mediacap zanotowała spadek przychodów o 1,4 proc. (28,7 mln zł), jednak na poziomie rentowności udało się jej wypracować wzrosty: o 13,7 proc. EBITDA (3,3 mln zł) i o 11,7 proc. zysku netto (2,1 mln zł).

Zarząd Mediacapu podtrzymuje zapowiedzi przeprowadzenia jeszcze w tym roku akwizycji, które miałyby zwiększyć zysk EBITDA grupy o co najmniej 2-3 mln zł.