Zagranica

Humor niepełnosprawnych w reklamie Maltesers

Mars łamie tabu.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FYgUqmKQ9Lrg%22%7D
Gigant FMCG Mars startuje z rozległą kampanią marki Maltesers, której celem jest łamanie tabu i mówienie o radości życia. W rolach głównych wystąpiły osoby niepełnosprawne – na wózkach inwalidzkich, z porażeniem mózgowym i głuchonieme.
Kampania będzie miała swoje odsłony m.in. w telewizji.
Łamanie tabu ma polegać m.in. na tym, że kampania prezentuje scenki ze spotkań osób niepełnosprawnych z przyjaciółmi, podczas których opowiadają o randkach, seksie, przygodach sercowych i zabawnych sytuacjach towarzyskich.
%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2Fundefined%22%7D
Niepełnosprawni mówią otwarcie o swojej niepełnosprawności, ale jednocześnie kampania tchnie czułością, szacunkiem i dystansem. Nie stroni również od czarnego humoru.
Kampania została uruchomiona w związku z Paraolimpiadą w Rio. Pierwsze odsłony miały premierę w Channel 4.
Za kreację kampanii odpowiada Abbott Mead Vickers BBDO – ta agencja zajęła się kreacją dzięki wygranemu konkursowi, które Channel 4 ogłosiło na najlepszą kreację.
%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2Fundefined%22%7D
W zamian za wygrany konkurs udostępniało najlepszy czas antenowi na potrzeby emisji wart 1 mln funtów. Na short-liście najlepszych kreacji znalazły się spoty: Amazon, Dove, Barclays, H&M, Lloyds Bank, Lynx i Purdey’s.  Do konkursu stanęło 100 prac.

(Campaign)