Gigant FMCG Mars startuje z rozległą kampanią marki Maltesers, której celem jest łamanie tabu i mówienie o radości życia. W rolach głównych wystąpiły osoby niepełnosprawne – na wózkach inwalidzkich, z porażeniem mózgowym i głuchonieme.
Kampania będzie miała swoje odsłony m.in. w telewizji.
Łamanie tabu ma polegać m.in. na tym, że kampania prezentuje scenki ze spotkań osób niepełnosprawnych z przyjaciółmi, podczas których opowiadają o randkach, seksie, przygodach sercowych i zabawnych sytuacjach towarzyskich.
Niepełnosprawni mówią otwarcie o swojej niepełnosprawności, ale jednocześnie kampania tchnie czułością, szacunkiem i dystansem. Nie stroni również od czarnego humoru.
Kampania została uruchomiona w związku z Paraolimpiadą w Rio. Pierwsze odsłony miały premierę w Channel 4.
Za kreację kampanii odpowiada Abbott Mead Vickers BBDO – ta agencja zajęła się kreacją dzięki wygranemu konkursowi, które Channel 4 ogłosiło na najlepszą kreację.
W zamian za wygrany konkurs udostępniało najlepszy czas antenowi na potrzeby emisji wart 1 mln funtów. Na short-liście najlepszych kreacji znalazły się spoty: Amazon, Dove, Barclays, H&M, Lloyds Bank, Lynx i Purdey’s. Do konkursu stanęło 100 prac.
(Campaign)