Kraj

Lidl przekonuje, że jest dobrym pracodawcą

Pracownicy Lidla zostali twarzami kampanii employerbrandingowej.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2F5i6cFhdNZoo%22%7D
W ubiegłym tygodniu Lidl Polska wystartował z nową kampanią employerbrandingową, której celem jest przybliżenie, jakim pracodawcą jest firma i co oferuje swoim pracownikom. Hasłem “Lidl zaczyna się od ludzi” firma chce zaprezentować swoje wartości oraz warunki zatrudnienia pracowników i możliwości rozwoju, jakie im zapewnia. Głosem kampanii są pracownicy firmy wybrani spośród 1300 kandydatów, którzy zgłosili się na casting.
Lidl Polska chce przełamywać stereotypy związane z pracą w handlu i zapewnia, że oferuje pracownikom atrakcyjne warunki zatrudnienia oraz szansę na ciekawą karierę. Priorytetem firmy jest bycie fair wobec obecnych, jak i przyszłych pracowników – dlatego Lidl zdecydował się na jasny komunikat o wysokości pensji, które oferuje (np. nowo zatrudnieni pracownicy sklepów otrzymują od 2400 do 2800 zł brutto). Ponadto podczas podpisywania umowy firma zobowiązuje się do podwyżki – po dwóch latach pracownicy otrzymują od 2850 do 3250 zł brutto.
Oprócz atrakcyjnego wynagrodzenia firma oferuje pracownikom pakiety dodatkowe: wszyscy pracownicy mają zagwarantowaną bezpłatną, prywatną opiekę medyczną oraz ubezpieczenie na życie dla siebie oraz swojej rodziny. Z okazji wyjątkowych wydarzeń otrzymują także okolicznościowe paczki, bony i wyprawki szkolne dla pierwszoklasistów. Dla nowych pracowników powstały specjalne programy wdrożeniowe, aby byli oni jak najlepiej przygotowani do wypełniania swoich obowiązków. Duży nacisk kładzie się także na rozwój kadry – w samym 2016 r. Lidl przeznaczy 24 mln zł na szkolenia pracowników.
Bohaterami kampanii, którą zaczyna Lidl Polska, są jej pracownicy różnych działów i stanowisk – to osoby pracujące w sklepach, magazynach Lidla, doświadczeni profesjonaliści z centrali, ale także młodzi specjaliści tuż po studiach.
Kampania będzie wspierana przez działania wizerunkowe, zaplanowane w spotach telewizyjnych, radiowych, a także kinowych, reklamach outdoorowych, prasowych i online, w największych miastach w Polsce oraz w mediach społecznościowych.
Za spoty TV oraz za adaptację konceptu reklamowego w Polsce odpowiada agencja reklamowa GPD Agency, komunikacją PR zajmuje się agencja 24/7Communication, a za zakup mediów odpowiedzialni są Havas Media oraz Lidl Polska.