Kraj

Adform wprowadza automatyczny zakup digital-out-of-home

Jak twierdzi firma, to pierwszy taki projekt na polskim rynku. W nowym modelu oferowane są nośniki Individeo.

Adform wprowadził aukcyjny model realizacji kampanii w kanale digital-out-of-home. Adform nawiązał współpracę z firmą Individeo, dostawcą rozwiązań digital signage, oferującym powierzchnie reklamowe m.in. na lotniskach, dworcach kolejowych, w elektromarketach czy na stacjach benzynowych. Zakupione reklamy emitowane są w przestrzeni publicznej za pomocą mechanizmu aukcji w czasie rzeczywistym, w którym kupujący rywalizują ceną i parametrami kampanii.
Zaletą ma być automatyzacja procesu zakupowego i raportowania, targetowanie, optymalizacja kampanii w czasie rzeczywistym. Dodatkowo emisja kampanii może być dostosowana do takich zmiennych, jak: warunki pogodowe, wyniki sportowe czy natężenie ruchu. Planowane jest wprowadzenie (poprzez umieszczenie nad ekranami kamer) targetowania behawioralnego, które pozwoli na rozpoznawanie płci, nastroju i wieku odbiorców reklamy.