Zagranica

Episerver przejmuje Optivo

Firma ogłosiła przejęcie dostawcy usług wykorzystujących customer intelligence i umożliwiających zarządzanie kampaniami wielokanałowymi.

Episerver, firma oferująca rozwiązanie łączące cyfrowy marketing, zarządzanie treścią, handel internetowy oraz analizy predykcyjne w ramach jednej platformy działającej w chmurze, ogłosiła przejęcie Optivo, dostawcy usług wykorzystujących customer intelligence oraz umożliwiających zarządzanie kampaniami wielokanałowymi.
Przejęcie ma umożliwić wchodzenie z klientami w bardziej kontekstowe interakcje w różnych kanałach. Jednocześnie użytkownicy będą mieli całkowitą pewność, że wiadomość zostanie wysłana do właściwej osoby, we właściwym czasie – zapewnia biuro prasowe. Z dodatkiem Optivo specjaliści do spraw marketingu cyfrowego i e-commerce korzystający z platformy Episerver mają mieć możliwość od teraz zarządzać i optymalizować sposób, w jaki klienci reagują na ich kampanie w różnych kanałach, poprzez jednoczesne śledzenie i przewidywanie ich zachowania. W ten sposób klienci Episerver mają mieć możliwość wpływania na ciągłe, bezpośrednie zaangażowanie swoich odbiorców.
Ogłoszenie o przejęciu Optivo nastąpiło tuż po przejęciu przez Episerver firmy Peerius, dostawcy usług koncentrujących się na wielokanałowej personalizacji w chmurze.
Przejęcie ma odpowiadać na najważniejsze potrzeby marketerów. Według niedawnego badania przeprowadzonego przez Forrester 52 proc. marketerów wskazuje, że zrozumienie zachowań klientów w różnych kanałach i na różnych urządzeniach będzie stanowić największe wyzwanie w ich pracy w perspektywie najbliższych dwóch lat. Respondenci podkreślili również, że ważne jest zwiększanie zaangażowania i lojalności oraz edukowanie klienta (38 proc.), integracja kontaktu z klientem online i offline (38 proc.) oraz przypisywanie odpowiednich działań marketingowych do konkretnych interakcji z klientem (40 proc.).
Nowo nabyty podmiot będzie kontynuował dotychczasową działalność jako Optivo – an Episerver Company, przy jednoczesnym zapewnieniu infrastruktury dla kontynuowania ekspansji Episerver w regionie DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria). Dyrektorzy Optivo – Rainer Brosch i Thomas Diezmann pozostaną na swoich dotychczasowych stanowiskach.