Zagranica

PepsiCo ogłasza globalny cel

Wśród problemów, jakie stoją przed marketerami na świecie, gigant wymienia konieczność redukcji cukru w napojach jako elementu walki z otyłością dzieci i konieczność zmian związanych z wpływem na środowisko.

PepsiCo Inc. ogłosiło rozpoczęcie wdrażania globalnej strategii związanej ze zwalczaniem kolejnych problemów, przed którymi muszą w najbliższym czasie stanąć również marketerzy. Jako główny cel gigant postawił przed sobą konieczność redukcji cukru w napojach, m.in. w związku z epidemią otyłości – również wśród dzieci.
W założeniu do 2025 r. co najmniej dwie trzecie napojów w portfolio firmy będą mieć co najmniej 100 kalorii mniej.
na niektórych rynkach PepsiCo zobowiązuje się do zmniejszenia zawartości cukru o 25 proc. do 2020 r.
Mimo swojej nazwy przychody ze sprzedaży flagowego produktu, Pepsi, stanowią tylko 12 proc. (63 mld dol.) całkowitych rocznych przychodów. 25 proc. przychodów pochodzi z gazowanych napojów bezalkoholowych, takich jak Mountain Dew, a reszta – z wód i soków oraz marki Tropicana, a także przekąsek i dipów, jak hummus czy guacamole. Do 2025 r. firma zobowiązuje się również obniżyć zawartość sodu i tłuszczów nasyconych w swoich przekąskach.
Przedstawiciel PepsiCo zaznaczył, że w ciągu ostatnich pięciu lat dzięki wdrażanemu programowi oszczędzania wody i zużycia energii firmie udało się zaoszczędzić ok. 600 mln dol.

(Retail Update)