Podczas tegorocznej Gali Effie Awards 2016 w Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie jury pod przewodnictwem Anny Jakubowski, general managera The Coca-Cola Company, wręczyło 57 statuetek w 24 kategoriach twórcom reklam i reklamodawcom za najbardziej efektywne kampanie marketingowe w 2015 r.
Najważniejsze wyróżnienie – grand prix otrzymały: MediaCom Warszawa, Grandes Kochonos, Artegence, Isobar Polska, Plej, CPC za kampanię “Wszyscy przechodzą do Play”. Tytuł najbardziej efektywnej agencji roku otrzymała agencja Lubię To – Linked by Isobar, a najbardziej efektywnej agencji mediowej roku – MEC. Zajęli oni pierwsze miejsca w rankingach Effie 2016.
Złote statuetki powędrowały do twórców kampanii: “Yes!tem kobietą – tampony o.b.” – przygotowaną przez MEC dla firmy Johnson & Johnson (w kategorii artykuły nieżywnościowe); “Kredyt gotówkowy Wypożyczka” – przygotowaną przez GPD Assets, Starcom dla Eurobanku; (w kategorii bankowość); “Kuchnia Spotkań IKEA” – przygotowaną przez Kalicińscy.com, Garden of Words, Blue Ivy, K2, Performance Media, MEC dla IKEA Retail (w kategorii brand experience); “Nocna zmiana” – przygotowaną przez McCann Worldgroup, MEC dla Walmarka (w
kategorii leki i suplementy diety); “#ryjkuźniara” – przygotowaną przez DDB & Tribal, dla Projekt: Polska (w kategorii limited budget i pro bono); “Pascal kontra Okrasa” – przygotowaną przez GPD Agency dla Lidla (w kategorii long term marketing exellence); “Żabka. Mały Wielki Sklep” – przygotowaną przez PZL dla Żabka Polska (w kategorii retail); “Młodzi bogowie” – przygotowaną przez BBDO Warszawa, Starcom dla Prudentiala (w kategorii ubezpieczenia i inwestycje).
Do tegorocznej edycji konkursu Effie Awards zgłoszono 194 kampanie w 24 kategoriach. Prace oceniało 102-osobowe jury pod opieką siedmiu przewodniczących grup jurorskich oraz przewodniczącej jury. Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
Kraj
Starcom
Plej
MediaCom Warszawa
PZL
Artegence
K2 Precise
Play
Grandes Kochonos
Isobar Polska
The Coca-Cola Company
Prudential
IKEA
Johnson & Johnson
Lidl
Eurobank
Walmark
BBDO Warszawa
Żabka Polska
Performance Media
MEC
Garden of Words
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR
Kalicińscy.com
CPC
Lubię To – linked by Isobar
Jakubowski Anna
Projekt: Polska
Blue Ivy
PD Assets