Kraj

Gemius zamierza certyfikować domy mediowe i agencje interaktywne

Firma chce wydawać certyfikaty skutecznego planowania i zarządzania kampaniami online.

Firma badawcza Gemius startuje z programem, w ramach którego będzie prowadziła szkolenia, a następnie przyznawała certyfikaty domom mediowym, agencjom reklamowym, w tym interaktywnym, oraz innym podmiotom planującym i kupującym kampanie reklamowe w internecie. Zamierza to robić w oparciu o gemiusDirectEffect, jedno ze swoich flagowych narzędzi właśnie do zarządzania kampaniami online.

Jak wyjaśniają przedstawiciele Gemiusa, szczególny nacisk ma być położony na monitoring i wykorzystywanie w planowaniu jakościowych parametrów kampanii, takich jak na przykład dotarcie do grupy celowej, viewability, czyli obecność kreacji w polu widzenia użytkownika, czy zasięg kampanii wśród internautów.

– Dynamiczne zmiany w internecie, a w szczególności automatyczne modele zakupu powodują, iż reklamodawcy mają poczucie niepewności i braku kontroli nad prowadzonymi kampaniami reklamowymi. Bardzo często zdarza się, że nie wiedzą, jakie miejsca reklamowe i od kogo tak naprawdę kupują, czy ich kampanie są widoczne oraz do kogo docierają ich reklamy – tłumaczy Radosław Gołąb, dyrektor rozwoju biznesu reklamowego Gemiusa w regionie EMEA.

Pierwszą certyfikację Gemius przeprowadził w domu mediowym Zenith – egzamin zdało siedmiu pracowników, wszyscy, którzy do niego przystąpili.