Zagranica

Aldi chce otworzyć sklep online w Chinach

Na razie niemiecki dyskont bada możliwości dystrybucyjne.

Niemiecka sieć dyskontowa Aldi poinformowała, że ma w planach otwarcie sklepu online w Chińskiej Republice Ludowej. Żeby sprawnie obsłużyć tamtejszy rynek, Aldi będzie musiało korzystać ze swoich stacjonarnych zasobów w Australii, a w kwestiach logistycznych współpracować z gigantem e-commerce Alibabą i JD.com, a także lokalną siecią sprzedawców.
W Chinach aktywnych jest 415 mln klientów internetowych. Oficjalnie Aldi wystartuje nie wcześniej niż za rok. Na razie sieć prowadzi fazy testowe swojego projektu.
Analitycy wierzą, że Aldi pracuje również nad taką konstrukcją oferty produktowej, która będzie dostosowana do lokalnego rynku, a jednocześnie przybliży Chińczykom niemieckie portfolio produktów. Chińscy klienci są szczególnie nastawieni na FMCG, czyli kosmetyki, żywność dla dzieci i niemowląt, produkty pielęgnacyjne – takie obszary, które wymagają szczególnego zaskarbienia sobie zaufania konsumenta. Według agencji badawczej OC&C Sales sprzedaż online produktów FMCG w Chinach wzrasta w tempie 78 proc. – siedem razy szybciej niż w USA. 

(Retail Update)