Nowy bank Nest Bank, który powstał w miejsce dotychczasowych dwóch banków: BIZ Banku i Banku Smart (obydwie marki należące do FM Bank PBP), rusza z kampanią mającą uplasować i upowszechnić jego markę wśród konsumentów.
W ramach rebrandingu uruchomiona została nowa strona internetowa www.nestbank.pl, przez którą można założyć konto osobiste i otworzyć lokatę (również nie będąc klientem banku). Nową szatę graficzną otrzymała także bankowość internetowa i aplikacja mobilna.
Za opracowanie platformy kreatywnej oraz produkcję spotów telewizyjnych odpowiedzialna była agencja Unlimited, natomiast za planowanie, zakup i optymalizację kampanii odpowiada MEC.
Kampania wprowadzająca markę Nest Bank w mediach będzie prowadzona w telewizji i kanałach digital, a także na OOH, w kinach i prasie (jako media uzupełniające, taktyczne).
– Nest Bank to bank, na którym można polegać niezależnie od okoliczności, dzięki któremu rodzina będzie mogła bezpiecznie rozwinąć skrzydła – przypomina Maciej Pichlak, dyrektor marketingu w Nest Banku. – Naszą ofertę kierujemy do rodzin, które poszukują bezpieczeństwa, stabilności i solidności, nie zaś modnych, ale często niebezpiecznych, produktów finansowych.
„Nest” to po angielsku „gniazdo”. I to wartości, które gniazdo symbolizuje, takie jak bezpieczeństwo, opiekuńczość, zaradność legły u podstaw budowy całej platformy komunikacyjnej banku. Kluczową w niej postacią jest Pan Ignacy, który komentuje rzeczywistość w lekki, czasami zabawny sposób. Jednak zawsze odnosi się do ponadczasowych zasad i wartości, którym hołduje. Pan Ignacy to przede wszystkim ojciec i dziadek, który daje oparcie i pomoc swojej rodzinie, pomaga w wychowaniu wnuczków i jest dla nich wzorem moralnym.
Nest Bank kieruje ofertę do klientów indywidualnych i mikroprzedsiębiorstw, mocno akcentując pozycję rodziny w swojej grupie docelowej. Dlatego również w stworzonej platformie komunikacyjnej widzimy typową polską rodzinę. – Chcieliśmy, aby nasi potencjalni klienci mogli identyfikować się z bohaterami spotu, aby odzwierciedlali oni ich potrzeby i aspiracje – wyjaśnia Maciej Pichlak.
W telewizji pojawią się zarówno spoty wizerunkowe, jak i promujące flagowe produkty banku: darmowe konto osobiste i konto oszczędnościowe z premią Nest Rodzinne Oszczędności.