Kraj

Rośnie liczba abonentów T-Mobile

Operator chwali się też rosnącą popularnością marki.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FrtrL6R_t2Yk%22%7D
Firma telekomunikacyjna T-Mobile Polska na koniec września br. obsługiwała 11,221 mln klientów. W ciągu roku ubyło jej ich 4,475 mln, a w ciągu minionego kwartału (od lipca do września br.) 414 tys. (do 11,221 mln na koniec września br.). To w głównej mierze efekt “czyszczenia” bazy użytkowników tzw. ofert “na kartę”, czyli prepaid. Operator sukcesywnie wyłączał nieaktywne numery, a do tego doszedł jeszcze spadek sprzedaży prepaidów wywołany wejściem w życie 25 lipca br. ustawy antyterrorystycznej, która zmusza dotychczasowych użytkowników takich numerów do ich rejestracji. Wszyscy operatorzy notują spadki sprzedaży prepaidów sięgające 50 proc. (w porównaniu z sytuacją sprzed ustawy). T-Mobile w ciągu minionego kwartału straciła 439 tys. klientów prepiad, a w ciągu roku ubyło jej ich ponad 4,37 mln (do 4,68 mln na koniec września br.).
Wszyscy użytkownicy prepaid muszą zarejestrować swoje numery do końca lutego przyszłego roku.

Dla operatora istotniejsze jest jednak, że po raz pierwszy od trzech lat zwiększył on liczbę abonentów, czyli użytkowników postpaid. Ich liczba w minionym kwartale wzrosła o 25 tys. (do 6,541 mln na koniec września br.).

– W trzecim kwartale widać już wyraźnie efekty wprowadzanych w firmie zmian, polegających na zdecydowanym postawieniu na jakość relacji z klientami – przekonuje Adam Sawicki, prezes T-Mobile Polska. – Nasze reklamy są doceniane, co widać także we wzroście najważniejszych wskaźników świadomości marki. Wyniki pozyskiwania klientów w segmencie abonamentowym są najlepsze od początku 2013 r. Jesteśmy liderem pod względem bilansu przenoszenia liczby numerów stacjonarnych.

T-Mobile podaje, że w minionym kwartale br. świadomość spontaniczna jej marki wzrosła z 68 do 74 proc., a wskaźnik top of mind – z 19 do 23 proc.

W trzecim kwartale br. całkowite przychody T-Mobile Polska wyniosły 1,62 mld zł i były niższe o 1,1 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem 2015 r. Przychody z usług mobilnych wyniosły 1,507 mld zł i były niższe o 1,4 proc. w porównaniu z wynikami ub.r. Pozostałe przychody spółki, uwzględniające m.in. usługi stacjonarne, wyniosły 113 mln zł i były wyższe o 2,7 proc. w porównaniu z ub.r.

Zyska EBITDA spółki wyniósł w minionym kwartale 543 mln zł, o 21 proc. to mniej niż rok temu (689 mln zł), ale w porównaniu z poprzednim kwartałem jest to wzrost o 8,6 proc. (z 500 mln zł).

Po niedawnym rozstaniu z Leo Burnett jedyną agencją ATL-ową T-Mobile Polska pozostaje z agencję Bridge2Fun, należącą do firmy 4Fun Media, nadawcy telewizyjnego, której prezesem jest Rafał Baran, współzałożyciel i CEO agencji Testardo (Testardo Red Cell) i były prezes Grey Group w Polsce. Planowaniem i zakupem mediów dla T-Mobile Polska zajmuje się dom mediowy Starcom. Operator wykorzystuje w reklamach wizerunki znanych osób – m.in.: piosenkarki Cleo, Patricii Kazadi i Piotra Kędzierskiego oraz Mai Ostaszewskiej i Piotra Stramowskiego.