Kraj

W letnim sezonie browary wyemitowały 144 przekazy reklamowe, mniej niż rok wcześniej

Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie podsumował działania reklamowe w III kwartale br.

Według raportu Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) przygotowanego na zlecenie Browarów Polskich, między lipcem a wrześniem piwowarzy wyemitowali 144 nowe przekazy reklamowe (chodzi o konkretne wersje spotów i reklam). To więcej niż w całym pierwszym półroczu, ale o jedną czwartą mniej niż w analogicznym kwartale 2015 r.

W szczycie sezonu browarnicy swoją reklamową aktywność skoncentrowali na kampaniach telewizyjnych. W formie spotów telewizyjnych ukazała się prawie połowa (46 proc.) wszystkich przekazów. Niżej w reklamowym rankingu mediów uplasował się internet (25 proc. przekazów) oraz outdoor (24 proc. przekazów). W analizowanym okresie najmniej reklam było w prasie (4 proc. przekazów) i radiu (1 proc. przekazów).

Z raportu IMM wynika, że najintensywniejszym reklamowo miesiącem III kwartału był lipiec. W pierwszej połowie wakacji browarnicy wyemitowali aż 54 proc. wszystkich przekazów przypadających na analizowany okres. Emisja co czwartej (26 proc.) reklamy piwa przypadła na sierpień. Najspokojniejszy reklamowo okazał się ostatni miesiąc kwartału – wrześniowe reklamy stanowiły jedną piątą (20 proc.) wszystkich przekazów, które pojawiły się w mediach w III kwartale bieżącego roku.

Według najnowszej edycji raportu IMM piwo jest niezmiennie promowane zgodnie z Kodeksem Etyki Reklamy.