Kraj

Play: w 2017 r. utrzymamy wydatki marketingowe na dotychczasowym poziomie

Nie zamierza też zmieniać platformy komunikacyjnej z celebrytami.

Firma telekomunikacyjna P4, operator sieci komórkowej Play, zamierza w przyszłym roku utrzymać wysokość swoich nakładów reklamowych na poziomie zbliżonym do tegorocznego.

W trakcie pierwszych dziewięciu miesięcy br. operator wydał na reklamy w mediach ATL (telewizja, prasa, radio, outdoor, kina) 257 mln zł, o 10 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2014 r. (dane cennikowe; źródło: Kantar Media).

Bartosz Dobrzyński, członek zarządu P4, odpowiedzialny także za marketing, wskazuje, że co prawda tempo wzrostu całej bazy klientów Playa osłabło w porównaniu z minionymi latami, ale firma wciąż jednak rośnie i zwiększa przychody.

Jak mówi Dobrzyński, Play nie zamierza także zmieniać dotychczasowej platformy komunikacji reklamowej, wykorzystującej licznych celebrytów, znane postaci, które wciąż “przechodzą do Playa”.

Kreacją reklam dla operatora zajmują się agencje Grandes Kochonos i Isobar Polska, obsługą jego budżetu mediowego zaś dom mediowy MediaCom Warszawa.

Według danych na koniec września br. Play obsługiwał 14,639 mln klientów. W porównaniu z wynikami sprzed roku ich liczba wzrosła o 1,09 mln, czyli o 8 proc.
Co istotne, operatorowi więcej przybywa klientów kontraktowych, płacących abonamenty – w ciągu roku 1,282 mln. Użytkowników ofert na kartę ubyło mu w tym czasie 191 tys. To m.in. efekt wejścia w życie ustawy antyterrorystycznej nakładającej na użytkowników prepaid obowiązek rejestracji numerów. W związku z tymi przepisami wszyscy operatorzy notują spadki sprzedaży prepaid sięgające nawet 50 proc.

Jeśli chodzi o finanse, to licząc 12 miesięcy zakończone we wrześniu br., P4 uzyskała 3,366 mld zł przychodów od użytkowników, o 9 proc. więcej niż w poprzednim analogicznym okresie, całkowite przychody wyniosły zaś 5,962 mld zł i były o 14 proc. wyższe. Tak liczony rok spółka zakończyła 1,935 mln zł zysku netto, wyższym o 13 proc.