M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Starbucks ogłasza plan reform

( red. ) | 12 grudnia 2016, 06:00

Sieć kawowa stawia na nowe otwarcia, jedzenie i zimne napoje.

Starbucks ogłosił, że do 2021 r. chce o połowę zwiększyć liczbę swoich placówek. Ma w planach również zachęcenie konsumentów do eksperymentowania z nowymi smakami i nowymi formatami serowowania żywności. Na spotkaniu z inwestorami w ubiegłym tygodniu Starbucks poinformował też o planach zacieśnienia współpracy z Tencent Holdings przy poszerzaniu portfolio o produkty bezglutenowe. Za pośrednictwem WeChat sieć chce wysyłać użytkownikom niespodzianki i informować o szczególnych akcjach.
Starbucks planuje otwarcie około 12 tys. nowych placówek do 2021 r. W samych Chinach chce otworzyć ponad 5 tys. nowych placówek, dodając je do istniejących 2,5 tys.
W roku fiskalnym 2016 globalna sprzedaż sieci wzrosła o 5 proc. ze wzrostem transakcji o 1 proc. W roku poprzednim sprzedaż wzrosła o 7 proc., ale liczba transakcji wzrosła o 3 proc.

W marcu 2015 r. Starbucks poinformował, że oczekuje, iż do 2019 r. jego część żywnościowa wzrośnie. Wówczas stanowiła 18 proc. przychodów - planowo do 2019 r. miała wzrosnąć do 25 proc. Obecnie cel został zweryfikowany: do 2021 r. sprzedaż żywności ma stanowić 25 proc. przychodów całości grupy. Obecnie około 20 proc. przychodów w placówkach sieci pochodzi ze sprzedaży jedzenia, do czego przyczyniła się szczególnie sprzedaż kanapek śniadaniowych. 
W styczniu sieć planuje wprowadzenie również potraw bezglutenowych na ciepło. Na wiosnę ma się znacznie poszerzyć portfolio kanapek - również bez glutenu.
W kategorii napojów Starbucks szacuje, że w przyszłości przychody ze sprzedaży zimnych napojów będą stanowiły połowę przychodów. Obecnie stanowią 35 proc. sprzedaży całości napojów. Do zimnych napojów zalicza się również frappuccino, mrożona herbata, a także nitronapary. Do portfolio firmy trafiły również butelkowane napoje herbaciane marki Teavana Craft należącej do spółki joint venture Starbucksa z AB InBev

(AdWeek)

Czytaj więcej na temat: , , ,