Najwięcej respondentów (44 proc.) wskazywało na wpływ informacji umieszczonych bezpośrednio na regałach sklepowych, z kolei 41 proc. na estetykę witryn sklepowych oraz dostępność próbek produktów.
Innym czynnikiem kształtującym popyt konsumentów, który w handlu był i jest zawsze obecny, a w czasach transparentności wymuszonej przez internet staje się często jedyny i podstawowy, jest cena towaru lub usługi. Według GfK fakt ten nieuchronnie prowadzi do nasilenia promocji w celu przyciągnięcia coraz to liczniejszej grupy osób poszukujących atrakcyjniejszych cen. Ponad połowa wszystkich kupujących (58 proc.) deklaruje, iż porównuje ceny w różnych sklepach, co jest wyraźnym sygnałem, iż cena jest decydującym czynnikiem prowadzącym do zakupu.
Zatem komunikat instytutu badawczego jest jasny – Polacy jako konsumenci są bystrzy, zwracają baczną uwagę na promocje i informacje, więc to sprzedawcy muszą się dostosować do ich wymagań i nowych okoliczności prowadzenia biznesu.