Zagranica

Młodzi nie ufają programom lojalnościowym

Kolejne lata będą pogłębiały podziały międzypokoleniowe.

Jak wykazały badania opublikowane przez agencję marketingu sprzedaży Ecrebo, programy lojalnościowe nadal są popularne, ale w przyszłości istnieje ryzyko alienacji młodszych użytkowników, szczególnie pokolenia obecnych 25-latków. Programy lojalnościowe muszą być dostosowywane do wymogów rynku i aktualizowane zgodnie z trendami i wymaganiami młodzieży.
Badania zostały przeprowadzone w Wielkiej Brytanii. Mimo tego że ankietowani wykazują wysoki poziom satysfakcji (95 proc.) z programów, z których korzystają (91 proc. deklaruje, że korzysta z nich co najmniej trzy razy w tygodniu), odpowiedzi ujawniają pokoleniowe przepaści w sposobie postrzegania programów lojalnościowych i wskazują na obszary wymagające poprawy.
Mimo że 91 proc. brytyjskich konsumentów deklaruje korzystanie z programów lojalnościowych, odsetek ten spada do 83 proc. w grupie wiekowej 16-24. Ponad jedna trzecia (36 proc.) w grupie 16-24 lata uważa programy lojalnościowe za nazbyt skomplikowane w porównaniu z jedną czwartą (27 proc.) ankietowanych w wieku powyżej 25 lat.
Trzech na dziesięciu (31 proc.) ankietowanych w grupie 16-24 czuło, że proces logowania się do systemów lojalnościowych jest zbyt długi i skomplikowany – to ponaddwukrotnie więcej niż odczucia jakiejkolwiek innej grupy wiekowej.
74 proc. ankietowanych stwierdziło, że chętniej korzystaliby z programów lojalnościowych, gdyby dołączane były do nich schematy indywidualnych nagród. 89 proc. ankietowanych jest zdania, że usprawnienie i przyspieszenie rejestracji w programie lojalnościowym zachęciłoby konsumentów do częstszych zakupów. Prawie połowa ankietowanych (49 proc.) uważa, że więcej byłoby zainteresowanych programami lojalnościowymi, gdyby nie konieczność noszenia ze sobą karty. Personalizacja jest z kolei istotnym wyróżnikiem programu lojalnościowego dla młodszych użytkowników. 40 proc. użytkowników w przedziale 16-24 lata uważa, że personalizacja nagrody w programie znacznie zmieniłaby ich percepcję co do oceny programu lojalnościowego. 

(Retail Update)