Zagranica

Volvo poetycko żegna 2016 r.

Grey New York wykorzystuje wiersz Tennysona w ascetycznej kampanii samochodu.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2F7akxmw42bAQ%22%7D
Wystartowała noworoczna kampania Volvo przygotowana przez Grey New York. Spot wykorzystuje popularną w Szwecji poezję Alfreda Tennysona – wiersz “Ring Out, Wild Bells”. Spot ma być pożegnaniem trudnego i obfitującego w przykre wydarzenia 2016 r. i spojrzeniem w przyszłość. Główni bohaterowie spotu to grupa przyjaciół, która w nieokreślonym miejscu na odludziu rozpala ognisko i spotyka się pod gołym niebem. Zegar w tym czasie wybija północ. W filmie widzimy również SUV-a Volvo XC60.
Jak podkreślają analitycy, w kampaniach często wykorzystywanym motywem jest cytat z poezji: w ostatnim czasie na cytaty zdecydowały się m.in. TBWA (wiersz Mai Angelou) czy Droga5 (fragment utworu Richarda Adamsa) czy marka Under Amour wykorzystująca wiersz Cam Newton. W sierpniowej kampanii Grey wykorzystał fragment wiersza Walta Whitmana “Song of the Open Road”.

(Agency Spy)