Zastąpił Marcina Gudowicza, byłego szefa Biura Reklamy TVP.
Wojciech Kowalczyk pracuje w branży reklamowej od ponad 10 lat. Przed przyjściem w 2016 r. do BR TVP odpowiadał za przychody reklamowe oraz marketing stacji Moden Times Group w Polsce. W latach 2006-2015 odpowiadał za marketing i badania w Atmedia, ostatnio na stanowisku dyrektora marketingu. Wcześniej związany z Optimum Media OMD, gdzie odpowiadał za strategie mediowe m.in. firm McDonald’s, Johnson & Johnson i Lotos.
Obecnie przewodniczącą rady nadzorczej IAB jest Joanna Pawlak (Grupa Wirtualna Polska), a stanowiska wiceprzewodniczących pełnią Anna Sakowicz (SMG) oraz Teresa Wierzbowska (Redefine). Członkami rady, poza Kowalczykiem, są ponadto: Dariusz Bąk (Gremi Business Communication), Robert Biegaj (Interia.pl), Marcin Skowroński (Grupa Allegro), Tomasz Rzepniewski (MEC Global), Mariusz Wąsiński (Media Impact Polska) oraz Maciej Wicha (Agora).
Czytaj więcej na temat: Interia.pl, Johnson & Johnson, Biuro Reklamy TVP, Optimum Media OMD, Skowroński Marcin, AtMedia, Wicha Maciej, Bąk Dariusz, Sakowicz Anna, IAB Polska, Lotos, Pawlak Joanna, Gudowicz Marcin, Kowalczyk Wojciech, Rzepniewski Tomasz, Wąsiński Mariusz, Wierzbowska Teresa, Biegaj Robert, Agora, Redefine, Grupa Allegro, Grupa Wirtualna Polska, SMG, MEC Global, Media Impact Polska, Gremi Business Communication, Moden Times Group