Kraj

Lotte zwiększyło nakłady na reklamę tabliczek czekoladowych

Wydatki na reklamę czekolady ściął jednak Mondelez i Wawel, rosną wydatki reklamowe na czekoladki i cukierki czekoladowe.

Według danych Kantar Media jedynym marketerem, który zwiększył w ubiegłym roku nakłady reklamowe na promocję tabliczek czekoladowych, był Lotte Wedel, który wydał 37,3 mln zł na reklamę tabliczek czekoladowych, w 2016 r. w porównaniu z 34,9 mln zł w 2015 r. Istotnie na reklamę tabliczek czekoladowych ograniczył również wydatki Mondelez – w 2016 r. na flagowe brandy, czyli Milka i Alpen Gold, wydał nieco ponad 19 mln zł, w porównaniu z ponad 29,4 mln zł w 2015 r. Na kolejnym miejscu zestawienia uplasował się polski producent czekolady Wawel, który w minionym roku na reklamę czekoladowych tabliczek w mediach wydał 8,5 mln zł, czyli o połowę mniej niż w 2015 r. – 16,6 mln zł.
Rosną za to wydatki wśród największych producentów słodyczy na promocję cukierków czekoladowych i czekoladek. Liderem wśród reklamodawców pozostaje Ferrero, które w ubiegłym roku wydało na reklamę swoich produktów ponad 92 mln zł, w porównaniu z ponad 81 mln zł w 2015 r. Na drugim miejscu wśród producentów czekoladek i cukierków czekoladowych pod względem wysokości wydatków reklamowych znalazł się Storck – w 2016 r. wydał na reklamę prawie 52,5 mln zł, w porównaniu z 38,9 mln zł w 2015 r.
W zestawieniu znalazł się również Lotte Wedel – na reklamę czekoladek i cukierków czekoladowych w 2016 r. wydał ponad 28 mln zł, w porównaniu z ponad 20 mln zł w 2015 r.