Kraj

Reklama Żywiec Zdrój naruszała normy Kodeksu Etyki Reklamy

Według zespołu orzekającego kampania nie był prowadzona z należytą starannością.

Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga, której przedmiotem była reklama telewizyjna Żywiec Zdrój z sokiem cytrynowym. Skarżący w prawidłowo złożonej skardze podniósł, że: w reklamie emitowanej 21 sierpnia 2016 podawana jest błędna informacja o możliwości wzięcia udziału w ekspedycji do Nowej Zelandii, podczas gdy promocja zakończyła się 7.08.2016 r. 

Zespół orzekający dopatrzył się w reklamie naruszenia norm Kodeksu Etyki Reklamy zarzucanych przez skarżącego i uznał, że nie była prowadzona z należytą starannością. Jednocześnie zespół nie dopatrzył się w reklamie nadużywania zaufania odbiorców i wykorzystywania ich braku doświadczenia lub wiedzy i oddalił zarzut naruszenia art. 8 Kodeksu Etyki Reklamy.