Zagranica

Pfizer nie będzie reklamował leku Celebrex

Koncern farmaceutyczny Pfizer zamierza zaprzestać reklamowania swojego leku na bóle stawów o nazwie Celebrex. Według informacji opublikowanej w "The New...

Koncern farmaceutyczny Pfizer zamierza zaprzestać reklamowania swojego leku na bóle stawów o nazwie Celebrex. Według informacji opublikowanej w “The New York Timesie” koncern zdecydował się na to po ogłoszeniu w ubiegłym tygodniu wyników badań sponsorowanych przez rząd, z których wynikało, że stosowanie tego specyfiku u niektórych pacjentów może dwukrotnie zwiększać ryzyko zawału serca. Według informacji gazety Pfizer nie zamierza wycofać tego leku ze sprzedaży. Budżet reklamowy Celebreksu obsługiwała należąca do Publicis Groupe agencja Kaplan Thaler Group z Nowego Jorku. W tym roku Pfizer wydał na reklamę tego leku 70 mln dol. Ani przedstawiciele koncernu, ani przedstawiciele agencji nie byli uchwytni. Celebrex należy do grupy leków przeciwdziałających bólom reumatycznym i stawowym z grupy COX-2. We wrześniu tego roku koncern Merck, rywal Pfizera, wycofał z rynku tego typu preparat o nazwie Vioxx. (“Advertising Age”)