Zagranica

GSK zmieni agencję obsługującą brand Ribena w Wielkiej Brytanii

Koncern farmaceutyczny GlaxoSmithKline (GSK) zmieni agencję reklamową obsługującą markę Ribena. Budżet brandu wynosi 5 mln funtów. Dotychczas działania dla tej...

Koncern farmaceutyczny GlaxoSmithKline (GSK) zmieni agencję reklamową obsługującą markę Ribena. Budżet brandu wynosi 5 mln funtów. Dotychczas działania dla tej marki przygotowywała agencja Grey London. Ribena ma już 68-letnią historię. Od kilku miesięcy GSK dokładnie badała sytuację produktów tej marki. Zmiany strategiczne związane z tym brandem spowodowały, że według danych Nielsen Media Research tegoroczne wydatki na wsparcie były o 50 proc. niższe niż przed rokiem. Miało to zapewne związek z ryzykowną decyzją o rozszerzeniu linii o preparat Ribena Toothkid z mniejszą zawartością cukru. Eksperci zwrócili uwagę na to, że nowy produkt kanibalizuje częściowo sprzedaż podstawowej wersji Ribeny. GSK rozpocznie przetarg, który ma wyłonić nową agencję. Na liście zaproszonych do konkursu są Ogilvy & Mather, która obsługuje markę Lucozade Energy, i M&C Saatchi, która ma Lucozade Sport. Agencja Grey nie chciała komentować całej sytuacji. (“BrandRepublic”)