Zagranica

Jaguar Land Rover ogłasza globalny przetarg na media

Producent wznawia emisję swoich reklam po tym, jak komunikaty pojawiały się obok filmów wspierających organizacje terrorystyczne.

Jaguar Land Rover ogłosił globalny przetarg na media oraz poinformował, że wraca do emisji reklam online. Kilka dni temu “The Times” ujawnił, że reklamy marketera były wyświetlane w serwisach wideo przy wideorelacjach z przemówień terrorystów. Komunikaty pojawiały się również na stronach internetowych ekstremistów.
Jaguar był bardzo zaniepokojony rewelacjami z 10 lutego – nakazał wstrzymanie emisji reklam w dniu ujawnienia skandalu przez dziennikarzy.

Reklama modelu Jaguar F-Pace pojawiła się w YouTube przed proislamskim wideo. Zanim reklama została usunięta, film obejrzano ponad 115 tys. razy.

Za zakup i planowanie mediów dla Jaguara odpowiada od 2000 r. Mindshare. Podmiot należący do WPP zdobył budżet, kiedy marka należała jeszcze do Forda.
Jaguar i Land Rover zostały sprzedane indyjskiemu Tata Motors w 2008 r. za 1,3 mld funtów.
Land Rover swój globalny budżet kreatywny i digitalowy przeniósł do agencji reklamowej Spark44 w 2015 r. Przetarg będzie trwał około pół roku.

(Campaign)