Jaguar Land Rover ogłosił globalny przetarg na media oraz poinformował, że wraca do emisji reklam online. Kilka dni temu “The Times” ujawnił, że reklamy marketera były wyświetlane w serwisach wideo przy wideorelacjach z przemówień terrorystów. Komunikaty pojawiały się również na stronach internetowych ekstremistów.
Jaguar był bardzo zaniepokojony rewelacjami z 10 lutego – nakazał wstrzymanie emisji reklam w dniu ujawnienia skandalu przez dziennikarzy.
Reklama modelu Jaguar F-Pace pojawiła się w YouTube przed proislamskim wideo. Zanim reklama została usunięta, film obejrzano ponad 115 tys. razy.
Za zakup i planowanie mediów dla Jaguara odpowiada od 2000 r. Mindshare. Podmiot należący do WPP zdobył budżet, kiedy marka należała jeszcze do Forda. Jaguar i Land Rover zostały sprzedane indyjskiemu Tata Motors w 2008 r. za 1,3 mld funtów.
Land Rover swój globalny budżet kreatywny i digitalowy przeniósł do agencji reklamowej Spark44 w 2015 r. Przetarg będzie trwał około pół roku.
(Campaign)