Kampania zrealizowana w ubiegłym roku dla Sport England pod hasłem “This Girl Can” w tym roku ewoluuje w kierunku feminizującego ruchu społecznego. Akcja wzbudziła tak rozległe zainteresowanie w 2015 r., że zaangażowała wszystkie grupy wiekowe kobiet.
Kampania została przygotowana przez FCB Inferno – analitycy są zdania, że akcja zrewolucjonizowała kategorię marketingu sportowego adresowanego do kobiet. Jej główny przekaz, oparty na sporcie, miał boleśnie i wyraziście uderzać w stereotypy. Poprzednie odsłony kampanii pokazywały z detalami zmęczone, spocone kobiety, ale z perspektywy zwyciężczyń. Ich twarze wyrażały walkę, ale pokazywały również spryt i inteligencję. Kampania miała zacierać granice estetyczne pomiędzy ukazywaniem w kampaniach mężczyzn i kobiet. Szacuje się, że kampania dotarła co najmniej do 2,8 mln kobiet aktywnie uprawiających sport. W tym roku budżet kampanii wynosi 8 mln funtów. Kreacja zwróciła uwagę swoją autentycznością – nie prezentowała kobiet jako obiektów estetycznych, seksualnych, ale pokazywała kadry z autentycznych treningów kobiet niedoskonałych: o obfitych kształtach, po operacjach, amputacjach, z udziałem dzieci.
(Campaign)