Przetargi

RECMA: po czterech latach GroupM jest na czele zestawienia "Pitch Cycle"

Za GroupM znalazły się Dentsu Aegis Network i Mediabrands.

RECMA opublikowała nową edycję raportu “Pitch Cycle”, w którym przyznaje agencjom i grupom domów mediowych tzw. new-biz rating points. Analizując ostatnie cztery lata, najwięcej punktów za zwycięstwa w przetargach otrzymał GroupM – 210, co dało tej strukturze udział w rynku na poziomie 34,1 proc. Za nią znalazło się Dentsu Aegis Network – 139 punktów (22,6 proc. udziału) i Mediabrands – 84 punkty (13,3 proc.).

W poprzedniej publikacji RECMA “Major Wins 2016” dwa największe międzynarodowe przetargi Volkswagena i AT&T warte łącznie 4,2 mld dol. (po wydatkach reklamowych) miały bardzo duży wpływ na przeliczenie ich dla grup domów mediowych. Wówczas GroupM w “Major Wins” zanotował stratę 1 mld dol., a Omnicom zyskał 4,4 mld dol. Te dwa wielkie przetargi stanowiły 24 proc. rynku liczonych po wydatkach reklamowych spośród 233 konkursów w 2016 r.