M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

PZU wprowadzi nowe zasady współpracy z agencjami

Maciej Burlikowski | 1 marca 2017, 06:00

Agencje nie do stałej współpracy, ale projektowo; konsolidacja budżetu mediowego.

Grupa PZU, największa w kraju firma ubezpieczeniowa, postanowiła wprowadzić nowe zasady współpracy z agencjami reklamowymi i marketingowymi. Po pierwsze, więcej pracy strategicznej, ale także kreatywnej ma być wykonywana in-house, czyli własnymi siłami zespołu marketingowego PZU. Po drugie, agencja reklamowe (full service i digital) nie będą już dobieranie do stałej, długofalowej współpracy (np. na dwuletnie umowy, ze stałym wynagrodzeniem), a będą konkurowały w przetargach i konkursach na poszczególne projekty marketingowo-reklamowe. Dotychczas fullservice'ową agencją PZU była DDB Warszawa, digitalową - K2. Po trzecie, PZU zamierza skonsolidować budżet mediowy - własny i należącego do niego drugiego towarzystwa ubezpieczeniowego Link4. Dotychczas PZU było obsługiwane przez Blue 449,, Link4 - przez Starcom (oba należą do tej samej grupy mediowej Publicis Media. Na planowanie i zakup mediów trwa obecnie przetarg. O etapach i szczegółach postępowania PZU nie informuje.

Aleksandra Agatowska, członek zarządu Grupy PZU odpowiedzialna za marketing, przyznaje, że racjonalna byłaby jeszcze głębsza konsolidacja budżetu mediowego w ramach Grupy. Do PZU należy pakiet kontrolny Alior Banku. Od początku działalności jest on obsługiwany przez dom mediowy Maxus. Alior Bank także prowadzi obecnie postępowanie przetargowe w zakresie obsługi swojego budżetu mediowego. W grudniu ub.r. Grupa PZU i państwowy Polski Fundusz Rozwoju (PFR) uzgodniły z włoską grupą finansową zakup za 10,6 mld zł pakietu 32,8 proc. akcji Pekao SA, drugiego po PKO BP największego banku w Polsce. Ta transakcja wciąż czeka na zgodę m.in. ze strony urzędu antymonopolowego.

Link4 zachowa osobny od PZU marketing, osobną markę i komunikację. Obaj ubezpieczyciele już jednak współpracują marketingowo - m.in. w przypadku badania skuteczności reklam. W listopadzie ub.r. Link4 wybrało jako swoją nową agencję reklamową Red8, która zastąpiła Brasil.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , ,