Po ogłoszeniu tych wyników akcje holdingu WPP straciły na wartości ponad 6 proc. W oficjalnym komunikacie podano, że roczny zysk netto wzrósł o 21 proc. i osiągnął pułap 1,4 mld funtów (1,72 mld dol.).
Przychody wzrosły o 18 proc. i osiągnęły pułap 14,39 mld funtów. Najgorzej wypadł parametr organicznej sprzedaży netto (like-for-like), który w kwartale zakończonym 31 grudnia ub.r. wzrósł jedynie o 2,1 proc., co jest najgorszym kwartalnym wskaźnikiem od 2012 r.
Przedstawiciele WPP ostrożnie wypowiadali się o prognozach na rok bieżący – według oficjalnego oświadczenia zarówno przychody holdingu, jak i sprzedaż netto w 2017 r. powinny wzrosnąć o około 2 proc.
Jako najważniejsze wydarzenia, które w przyszłym roku mogą przyczynić się do pobudzenia koniunktury reklamowej, wskazali mistrzostwa świata w piłce nożnej, które odbędą się w Rosji, oraz wybory do kongresu w Stanach Zjednoczonych.
Przypomnijmy, że w 2016 r. WPP straciło budżety mediowe m.in. AT&T Inc. czy Volkswagen AG.
(WSJ)