Zagranica

WPP: najsłabszy kwartał od 2012 r.

Przedstawiciele zarządu największego globalnego holdingu reklamowego ogłosili wyniki ostatnio skalkulowanego kwartału. Pod względem wzrostu przychodów był on najgorszy od 2012 r.

Po ogłoszeniu tych wyników akcje holdingu WPP straciły na wartości ponad 6 proc. W oficjalnym komunikacie podano, że roczny zysk netto wzrósł o 21 proc. i osiągnął pułap 1,4 mld funtów (1,72 mld dol.).

Przychody wzrosły o 18 proc. i osiągnęły pułap 14,39 mld funtów. Najgorzej wypadł parametr organicznej sprzedaży netto (like-for-like), który w kwartale zakończonym 31 grudnia ub.r. wzrósł jedynie o 2,1 proc., co jest najgorszym kwartalnym wskaźnikiem od 2012 r.

Przedstawiciele WPP ostrożnie wypowiadali się o prognozach na rok bieżący – według oficjalnego oświadczenia zarówno przychody holdingu, jak i sprzedaż netto w 2017 r. powinny wzrosnąć o około 2 proc.

Jako najważniejsze wydarzenia, które w przyszłym roku mogą przyczynić się do pobudzenia koniunktury reklamowej, wskazali mistrzostwa świata w piłce nożnej, które odbędą się w Rosji, oraz wybory do kongresu w Stanach Zjednoczonych.

Przypomnijmy, że w 2016 r. WPP straciło budżety mediowe m.in. AT&T Inc. czy Volkswagen AG.

(WSJ)