Zagranica

Kampania YSL oskarżona o mizoginizm

Podczas Tygodnia Mody w Paryżu i przed Międzynarodowym Dniem Kobiet Yves Saint Laurent zaprezentował kontrowersyjną odsłonę kampanii.

Kampania YSL oskarżona o mizoginizm
Na okoliczność rozpoczynającego się Tygodnia Mody w Paryżu Yves Saint Laurent zaprezentowało kampanię, która w Paryżu wywołała ferment. Szczególnie nie spodobała się w kontekście obchodów Międzynarodowego Dnia Kobiet. Działanie zostało określone jako komunikat o charakterze mizoginicznym i seksistowskim. Krytycy podkreślali również, że reklama promuje ujęcie pornograficzne, uwłaczające kobiecie, a także prezentujące skrajną chudość modelki.
Stéphane Martin, dyrektor francuskiego reklamowego watchdoga Autorité de Régulation Professionnelle de la Publicite (ARPP), powiedział, że tego typu komunikaty naruszają kodeksy reklamowe. Wzmacniają również nieprzychylne kobietom stereotypy. Do ARPP wpłynęło już 120 skarg na reklamę w piątek.
ARPP nakazała YSL natychmiast przerwać kampanię.
Za kreację kampanii odpowiada holenderski duet Inez i Vinoodh. Działali we współpracy z Anthonym Vaccarello, który był odpowiedzialny za kreację komunikatów na rynek belgijski i włoski. YSL odmówiło komentarza. Komunikaty są  wciąż używane w social mediach. 

(AdWeek)