Kraj

MobiJoy! zarzuca projektowi mKlub nieuprawnione wykorzystanie danych

Agencja marketingu mobilnego MobiJoy! zarzuca projektowi mKlub nieuprawnione wykorzystanie opracowanych przez agencję danych dotyczących m-kuponów. Projekt mKlub jest prowadzony przez...

Agencja marketingu mobilnego MobiJoy! zarzuca projektowi mKlub nieuprawnione wykorzystanie opracowanych przez agencję danych dotyczących m-kuponów. Projekt mKlub jest prowadzony przez stowarzyszenie Instytut Odpowiedzialnego Biznesu. Według jego pomysłodawców chodzi w nim o budowę świadomej społeczności konsumenckiej. Technologia mobilnych kuponów zniżkowych ma być tu zachętą w przystąpieniu do mKlubu. MobiJoy! zarzuca m.in., że w prezentacji mKlubu zawarte są dane liczbowe opracowane przez agencję i case dotyczący wspólnego projektu agencji z Silver Screen, a sam dokument jest częściowo plagiatem prezentacji MobiJoy!. Agencja rozważa wystąpienie na drogę prawną. Prezes Instytutu Odpowiedzialnego Biznesu Paweł Makowiecki mówi, że mKlub wykorzystał wyłącznie publicznie dostępne dane opracowane przez MobiJoy! i podał ich źródło. Stowarzyszenie rozważy usunięcie danych będących przedmiotem sporu, jeżeli z taką prośbą zwróci się do niego sama agencja. (TW)