Grupa Żywiec, drugi po Kompanii Piwowarskiej producent piwa w kraju m.in. pod marką Warka, poszerza jej portfolio o kolejny miks piwa z sokami owocowymi (tzw. radlery) – Warka Radler Malina z Cytryną, o 2-proc. zawartości alkoholu.
Nowość przez cały sezon będzie aktywnie wspierana reklamowo – właśnie startuje kampania telewizyjna obejmująca największe kanały TV, serwisy VoD oraz media społecznościowe. Wprowadzenie nowego wariantu smakowego przez cały sezon będzie też wspierane szeroką obecnością w prasie, internecie oraz ogólnopolskim samplingiem.
Kreację kampanii przygotowała agencja reklamowa Lvov, produkcję zrealizowało studio Film Produkcja, a planowaniem i zakupem mediów zajmuje się dom mediowy MediaVest.
Najważniejszym źródłem wzrostu Warki Radler w ostatnich latach były wprowadzane nowości. – Zgodnie z przyjętą strategią wprowadzamy nowe produkty regularnie na początku sezonu – mówi Tomasz Król, marketing manager Warki w Grupie Żywiec. – Nowości – zarówno w wersji 2 proc. alk., jak i 0 proc. alk. cieszą się uznaniem konsumentów, o czym świadczą wyniki – w ostatnim roku zanotowaliśmy 12-proc. wzrost sprzedaży. Naszym celem jest utrzymanie pozycji lidera w segmencie radlerów, ale też rozwój poza kategorią piwa dzięki Warce Radler 0,0 proc.
Warka Radler zadebiutowała na rynku w 2012 r. i przez kolejne sezony utrzymuje pierwszą pozycję w swojej kategorii. Ubiegły rok, jak podaje producent, zakończyła z 59-proc. udziałem w sprzedaży w segmencie (wg Nielsen, 2016). Udział marki w 2015 r. wynosił 48 proc. Także Warka Radler 0 proc., osiągnęła dwucyfrową dynamikę sprzedaży i pozostaje liderem kategorii piw bezalkoholowych w kraju.
Do tej pory Warka Radler produkowana była w trzech wariantach smakowych o 2-proc. zaw. alk. (cytryna, czarna porzeczka z limonką i ubiegłoroczna nowość – jabłko z gruszką) oraz w wariancie 0,0 proc. o smaku cytryny (dostępnym również w butelce typu PET).
Opierając się na badaniach Turf firmy GfK z grudnia 2015 r. na grupie osób w wieku 18-65 lat producent Warki podaje, że piwa z sokiem w sezonie pija w Polsce ok. 20 proc. kobiet (2,5 mln konsumentek).