Kraj

Marka Goplana wyceniona i sprzedana za 40 mln zł

Jutrzenka SA zdecydowała się ujawnić szczegóły finansowe przejęcia od Nestle marki Goplana i zakładu produkcyjnego w Poznaniu. Przypomnijmy, że na...

Jutrzenka SA zdecydowała się ujawnić szczegóły finansowe przejęcia od Nestle marki Goplana i zakładu produkcyjnego w Poznaniu. Przypomnijmy, że na mocy umowy zawartej w połowie października Jutrzenka nabyła od Nestle Polska i Societe des Produits Nestle markę Goplana oraz fabrykę słodyczy w Poznaniu. Dotychczas strony nie ujawniały wartości transakcji. We wczorajszym komunikacie Jutrzenka podała, że za przeniesienie praw własności intelektualnej do marki Goplana zapłaci prawie 15 mln franków szwajcarskich (według aktualnego kursu to prawie 40 mln zł), natomiast za składniki majątkowe i prawo do wieczystego użytkowania gruntów i własności budynków oraz zakładu w Poznaniu Jutrzenka zapłaci 26 mln zł. Połowę z całej sumy – prawie 66 mln zł – bydgoska Jutrzenka już zapłaciła, kolejne 30-proc. ma uregulować do końca tego roku, a pozostałe 20 proc. – do końca 2006 r. – Nabycie Goplany daje nam przede wszystkim możliwość szybkiego poszerzenia asortymentu o wyroby czekoladowe, tj. bombonierki, czekolady, oraz owocowe i miętowe cukierki twarde. Znaczące zwiększenie udziału w rynku pozwoli nam z kolei na zwiększenie siły przetargowej wobec dostawców i odbiorców oraz na znaczne obniżenie jednostkowych kosztów sprzedaży dzięki zwiększeniu efektywności sieci. Szacuję, że efekty synergii będą wyraźnie widoczne już w drugiej połowie tego roku, ponieważ szereg umów handlowych zostało już zawartych – powiedział Jan Kolański, prezes Jutrzenki. Aby sfinalizować transakcję przejęcia Goplany i wdrożyć produkcję, spółka zaciągnęła 45 mln zł kredytów (30 mln zł kredytu inwestycyjnego i 15 mln zł kredytu obrotowego). (MB)