Kraj

Olimp Laboratories ukarane za nadużycie autorytetu farmaceuty w reklamie

Firma musi wyemitować specjalne spoty radiowe.

Olimp Laboratories zostały ukarane przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów za reklamę suplementu diety Chela Mag B6. Firma będzie musiała wyemitować następujący komunikat w stacjach radiowych: “Olimp Laboratories oświadcza, że reklama radiowa suplementu diety Chela Mag B6 emitowana w latach 2015-2016 mogła wprowadzać niektórych konsumentów w błąd. W reklamie nie występowała farmaceutka. Polecenie suplementu diety Chela Mag B6 zostało oparte na wynikach badania ankietowego przeprowadzonego w 2015 r. wśród farmaceutów w całej Polsce. Szczegóły badania i treść decyzji prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na chelamagb6.pl”.

Taki komunikat, o czasie trwania nie krótszym niż 30 sekund, musi być emitowany przez dwa tygodnie w godzinach 10-18 w rozgłośniach radiowych: RMF FM, Radio Zet, Program I Polskiego Radia, Program III Polskiego Radia, co najmniej 80 razy w każdej stacji.

To konsekwencja decyzji prezesa UOKiK wydanej pod koniec lutego. Jest ona efektem postępowania, jakie zostało wszczęte po tym jak w reklamach radiowych Chela Mag B6 pojawiło się sformułowanie mówiące, że jest on “najczęściej polecanym przez farmaceutów magnezem na rynku” i “najczęściej polecanym przez farmaceutów preparatem magnezowym w Polsce”.