M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

BMW zganione za akceptowanie niebezpiecznej jazdy

( red. ) | 27 kwietnia 2017, 06:00

Brytyjski Advertising Standards Authority zganił producenta samochodów za użyte w reklamie prasowej sformułowanie "luksus właśnie stracił dobre maniery".

W reklamie, którą opublikował 14 stycznia br. "Telegraph Magazine", zostało one użyte jako headline. Po nim następował tekst, w którym informowano, że model BMW M760Li xDrive rozpędza się do 100 km/h w 3,7 s, a zatem "niektórzy szybciej osiągają szczyt". 

Regulator ASA otrzymał skargę od pewnego Brytyjczyka, który uznał, że BMW uczyniło z szybkości główny temat reklamy, a przekaz o "traceniu manier" stanowi zachętę do niebezpiecznej jazdy. Producent samochodów tłumaczył, że powyższe sformułowanie to jedynie przykład "reklamowego picu", a w "osiąganiu szczytu" nie chodzi o przyspieszenie auta, tylko o szybkie robienie kariery przez odbiorców reklamy.

ASA odrzuciła jednak te wyjaśnienia, uznając, że w danym kontekście oba sformułowania nawiązują do przyspieszenia i mocy silnika samochodu oraz sugerują, że kierowcy mogą zapomnieć o dobrych manierach. Regulator zabronił dalszego używania reklamy w jej obecnej formie jako naruszającej zasady kodeksu dobrych praktyk CAP.