Zagranica

YouTube chce produkować programy z udziałem gwiazd

Należący do Google największy na świecie serwis wideo chce odzyskać względy reklamodawców, oferując własne produkcje wideo z udziałem celebrytów.

W programach produkowanych przez YouTube mają wystąpić największe gwiazdy amerykańskiej telewizji, m.in. Ellen DeGeneres i komik Kevin Hart. Będą one dostępne wyłącznie na darmowej, utrzymującej się z reklam stronie YouTube.com, a nie w opartym  na miesięcznym abonamencie serwisie YouTube Red. Nową strategię i zapowiedzi programów przedstawiła 4 maja br. w Nowym Jorku prezes YouTube Susan Wojcicki.

Największy na świecie serwis streamingowy boryka się z zalewem filmów, nierzadko gloryfikujących przemoc lub promujących treści rasistowskie. Szacuje się, że w ostatnich miesiącach około 250 marek wycofało swe reklamy z YouTube, gdyż pojawiały się w nieodpowiednim kontekście.

Jest to już trzecie podejście YouTube do produkowania własnych programów wideo wysokiej jakości. Za pierwszym razem, w 2011 r., firma wydała ponad 100 mln dolarów na uruchomienie kanałów, za którymi stały powszechnie rozpoznawane marki, m.in. Madonna i ESPN. Inicjatywa nie do końca się powiodła i kilka lat później YouTube postawił na gwiazdy “własnego chowu” zamiast telewizyjnych celebrytów. Należący do Google serwis najwyraźniej postanowił się z nimi przeprosić i pójść w ślady firm Amazon i Netfliksa, inwestujących ogromne sumy w produkcję własnych programów.

(Business Insider)